31 de gener del 2026

Joan Canadell intervenció amb moltes dades sobre la baixa productivitat a Catalunya. Tots els polítics haurien de parlar així. (vídeo 1 min) - 31.01.2026


J.Canadell -"Dos terços del que produïm s'exporta, un terç a Espanya i un terç a l'estranger. "Les nostres empreses son molt competitives. Aleshores com és que diem que les nostres empreses tenen baixa productivitat?"

Productivitat: els trens no arriben, la Sanitat no funciona bé: tot això es manca de productivitat!... Només s'ha previst el manteniment de Rodalies, no fer crèixer aquesta xarxa.... no hi ha finançament.

No hi ha prou formació professional, n'hi ha molt per sota del que cal perquè... no hi ha finançament...

>>> https://www.facebook.com/share/v/1BC3HHAE42/

 

PER A SABER-NE MÉS: 

>>> (Un post d'aquesta blog de l'any 2008: recomanàvem el llibre de Ramon Trias Fargas. A la Universitat de Xicago va fer un màster. El treball de final d'estudis versava sobre les finances regionals.

Un cop apresa la base del mètode, en tornar a Barcelona i recollir les dades va escriure aquest llibre.  Això és perquè veieu que la manca de finançament que denuncia Joan Canadell no és ni d'ahir ni d'abans d'ahir: és una asfíxia premeditada. Cal tenir-ho present. L'enllaç al post del 2008 amb el pròleg d'Elisenda Paluzié que explica la història del Estatuts de Catalunya és aquest:


 Cuca de Llum)

 

 

>>>  De l'Estatut del 2005 a l'acord d'Illa: vint anys negociant a canvi de res. Jordi Graupera d' Alhora entrevista a Elisenda Paluzie  - 05.02.2026

>>>   Notícia d'aquesta setmana de finals de gener 2026. L'execució de pressupostos del govern del PSOE de Pedro Sanchez, un desastre com es costum:    

http://www.cucadellum.org/2026/01/execucio-dels-pressupostos-en-el-govern.html

 

>>> L'actual model de finançament perpetua les (males) balances fiscals catalanes: NO hi ha Concert econòmic, NO tindrem la clau de la caixa, NO es respecta l'ordinalitat, NO és com bascos i navarresos, seguim en régimen comú, MAI HAN COMPLERT ELS PACTES....- 23.01.2026

 

>>> Tag de la blog que reuneix els articles sobre les negociacions del finançament de Catalunya des del 2007 fins l'actualitat:

  • finançament i Estatut Catalunya/ financiación y Estatuto Cataluña (57)
  •