19 de setembre del 2015

Per qué el portaveu de la Comissió Europea, Margaritis Schinas nega el dia abans del debat a 8TV, que els tractats s'apliquin a Catalunya si fos independent? - Desmentit per Dombrovskis, vicepresident de la Comissió EU - Per què? Aquí està la raó.

Les declaracions de Schianis  el dijous 17 setembre 2015, van ser molt citades l'endemà divendres 18 al debat a 8TV. Els 7 caps de llista de les properes eleccions del 27S van tenir molta audiència tot i ser un programa molt llarg - 2 hores 30 min.-  

 
>> Schianis  el dijous 17 declara:

 Clicar sobre la imatge  per veure el texte a mida més gran

http://www.euroefe.efe.com/1311_noticias/3346632_el-vicepresidente-de-la-comision-europea-afirma-que-la-independencia-supondria-quedar-fuera-de-la-ue.html



>> Debat a 8TV  l'endemà  divendres 18 setembre:
 


http://www.ara.cat/eleccions27s/Albiol-debat_8TV-eleccions_plebiscitaries-27S-sobiranisme-independencia-corralito_3_1433286665.html#




>> Desmentit dissabte 18 pel vicepresident  de la Comissió Europea, Dombrovskis          


Al post següent de la Cuca de Llum trobareu detalls d'aquest desmentit.




>>   19 setembre 2015 - Tweet - Quim Arrufat @quimarrufat:

""Marina Alvargonzález (PP) cap del gabinet del president del Grup Popular al PE, cosina de Rodrigo Rato, muller de Margaritis Schianis #aaah""



...............................



Relació entre el portaveu Margaritis Schinas i l'oligarquía de l'altipà espanyola, dita també "la casta":


Gràcies al portaveu de la Comissió Europea, Margaritis Schinas, marit de la cap de gabinet del PP al Parlament Europeu, Marina Alvargonzález, s'ha informat ampliament de les relacions que té la família Alvargonzález amb Federico Trillo i Rodrigo Rato, una família de navegants i armadors.

 ......................

Més info:   "Una família amb influències - Els Alvargonzález"
  •  Resaltem aquest paràgraf de l'article que li dedica el diari Nueva España a Juan Alvargonzález González, escrit el 12 d'abril del 2013, per la referència a les "costas enemigas", referint-se a zona republicana durant la guerra civil:
A bordo de este sumergible, mandado por el capitán de corbeta don Rafael Fernández de Bobadilla, el cabo torpedista Alvargonzález permaneció hasta el mes de junio de 1938, participando en 14 cruceros a costas enemigas, con 1.400 horas de inmersión, durante los cuales sufrió frecuentes ataques con cargas de profundidad por parte de los destructores republicanos
http://www.lne.es/opinion/2013/04/11/semblanza-juan-alvargonzalez-gonzalez/1395413.html

  • José Alvargonzález Zarracina (1763-1828), ... fue el primero de la saga relacionado con la Armada.
 http://www.elcomercio.es/gijon/201407/17/vida-alvargonzalez-armada-cuento-20140717002720-v.html


  • Juan Alvargonzález Figaredo, el primo rico asturiano que salvó a Rato del embargo
http://www.elconfidencial.com/espana/2014-11-24/juan-alvargonzalez-figareado-el-primo-rico-asturiano-que-salvo-a-rato-del-embargo_501274/


  •  La misteriosa Fundación de los Rato
http://www.elsiglodeuropa.es/siglo/historico/temaport2001/474%20temaportada.htm



............................


Darrerament hi ha hagut un creuament de desmentiments i matisos. 

>> 18.09.2015 Romeva había publicado un mensaje en la red social Twitter, en el que aseguraba que el vicepresidente del Ejecutivo comunitario había corregido esta mañana al portavoz jefe de la institución, Margaritis Schinas. Schinas aseguró ayer que si una región de un Estado Miembro de la Unión Europea se independizaba quedaba automáticamente fuera de la unión.

>> 18.09.2015  El vicepresidente de la Comisión Europea, Valdis Dombrovskis, ha corregido esta tarde públicamente a Raül Romeva, cabeza de lista de Junts Pel Sí, la candidatura independentista que lidera las encuestas de las elecciones catalanas del 27 de septiembre. 

De: http://www.expansion.com/economia/2015/09/18/55fc32dfca4741a9388b4592.html


"La Comisión Europea normalmente no comenta las políticas de los Estados miembros y regiones. Es realmente una elección de los votantes", respondió Dombrovskis, sin referirse en concreto a ninguno de los dos comicios.
"No puedo comentar mucho sobre las elecciones o las diferentes implicaciones de un voto u otro, porque ciertamente nuestra intención no es influir en el voto en los Estados miembros y las regiones", aseguró Dombrovskis.
"Ahora realmente está en manos de los votantes. Y como la Comisión ha siempre señalado, estamos preparados para trabajar con autoridades democráticamente elegidas en los Estados miembros", apuntó el vicepresidente de la Comisión.
Posteriormente, Dombrovskis aclaró en declaraciones a Efe que sus comentarios se refieren "a España como un estado miembro de la Unión Europea, ya que el Tratado de la Unión Europea se aplica a los Estados Miembros".


--------------
Nota: