5 de febrer de 2018

La radiotelevisió alemanya denuncia censura a Espanya per a cobrir el procés





Albert Acín - Foto: EN - Vídeo: NDR
Barcelona. Diumenge, 4 de febrer de 2018


La radiotelevisió pública alemanya ha denunciat la manipulació de la televisió pública espanyola per tractar la qüestió independentista. La cadena de televisió dels estats del nord d'Alemanya, NDR, ha recollit suposats casos de manipulació denunciats per part dels treballadors de la corporació.

Segons denuncien, la falta de transparència en la corporació hauria arribat fins al punt que s'hauria denegat que un magazín de la televisió alemanya, ZAPP, pogués rodar a la sala de premsa de Televisió Espanyola (TVE) per parlar de la cobertura de la qüestió catalana a la cadena. "Quan es tracta de Catalunya, no es dona permís per rodar i no es concedeix una entrevista", asseguren des de NDR, que recull diversos exemples de manipulació com l'emissió d'Informe semanal que va posar la sintonia de L'exorcista per acompanyar Puigdemont o bé la cobertura informativa de la jornada del referèndum de l'1 d'octubre.

(Aquest vídeo té l'opció de subtítols en català)
 Per veure'l cliqueu:


Malgrat les suposades dificultats per contactar amb TVE, des del mitjà públic alemany també han recollit el testimoni de diversos treballadors. És el cas de Gabriel López, membre del consell editorial, que no només critica la "censura", sinó també la "falta de pluralitat" a la televisió pública espanyola, en la qual "no es permetia" la presència de perfils favorables a la independència. "Som un òrgan de propaganda del partit governant", declara en aquest cas el president de l'òrgan de control, Alejandro Caballero.

Des de NDR també es posen en relleu opinions alienes a TVE que s'expressen en el mateix sentit, com una corresponsal alemanya a Espanya que relata que els periodistes "amb prou feines poden informar sobre el conflicte de Catalunya".

Cap comentari: