14 de febrer del 2009

ACS exige a Fomento que le indemnice por los retrasos del AVE a Francia

Viernes, 13-02-09
Los retrasos en la línea de alta velocidad a Francia pueden salirle caros a las arcas del Estado.

ACS y Eiffage, adjudicatarias de la construcción y explotación del tramo Figueras (Gerona)-Perpignan (Francia), han reclamado al Ministerio de Fomento indemnizaciones que compensen la pérdida de negocio que les van a provocar las dilaciones en el trayecto anterior de Barcelona-Figueras.

Fuentes de la concesionaria TP Ferro, adjudicataria del tramo, cifran en cerca de 100 millones, incluyendo intereses, el impacto negativo que los retrasos pueden acarrear en sus cuentas. Según el contrato de concesión, la compañía puede explotar el tramo internacional con el canon de paso. Una modalidad que le permite recuperar la inversión de la construcción cobrando tasas a cada tren que utiliza el trayecto. En concreto, 1.350 euros a cada convoy de pasajeros y 1.950 euros a cada ferrocarril de mercancías.
La sección Figueras-Perpignan estará lista para entrar en operación este mes. Sin embargo, el tramo Barcelona-Figueras que depende del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias entrará en servicio con tres años de retraso, en 2012, según la última estimación del Gobierno.


El Ministerio de Fomento, no obstante, no ve motivos que justifiquen una cuantiosa indemnización dado que acaba de poner en marcha la conexión de Figueras-Perpignan con la red española, para el paso de trenes de mercancías. TP Ferro aduce, sin embargo, que este enlace no estará en servicio hasta dentro de 16 meses y que la frecuencia de paso de convoyes será inferior a la prevista inicialmente.

Ambas partes, no obstante, aseguran que están por la labor de solucionar «por las buenas» este contencioso y altos cargos de Fomento y las compañías constructoras se han sentado a negociar, con el objetivo de poder alcanzar un pacto dentro de este mes de febrero.
de: http://www.abc.es/20090213/economia-empresas/exige-fomento-indemnice-retrasos-20090213.html


mes dades d´aquest tema:

diumenge, 22 de febrer de 2009

L'Estat vol evitar pagar els 160 milions que li costa que el TAV encara no passi pel Pertús - La constructora va lliurar les obres del túnel de la Jonquera dimarts, però el tren no hi arriba i es va pactar una indemnització

M.V. J.R.. La Jonquera
La concessionària TP Ferro, encarregada de construir i gestionar la via del TAV de Figueres a Perpinyà, va lliurar dimarts passat, com li marcava el contracte, les obres de tot el tram, que inclou el túnel del Pertús. El fet, però, és que els trens no hi passaran fins a finals de l'any vinent o primers del 2011 i encara amb solucions provisionals.


El contracte signat l'any 2004 entre TP Ferro i l'Estat establia una clàusula per la qual Foment havia de pagar 60 milions per cada any si el TAV no havia arribat a l'inici del tram des del sud, com ha passat. A més, TP Ferro també vol una indemnització pels diners que deixa de percebre pel peatge que havien de pagar els trens per creuar el túnel del Pertús. En total, uns 80 milions l'any que Foment vol canviar per allargar la concessió.


Tot i que aquest tram de 44,4 quilòmetres estarà com a mínim un any i mig en desús perquè la resta de la via fins a Barcelona no està feta.
De fet, la línia no estarà a punt fins al 2012, però el Ministeri de Foment ja ha adjudicat les obres per fer un tercer rail d'ample internacional a la via del tren convencional perquè hi pugui circular el TAV l'any que ve i avançar un any l'arribada del tren a la Jonquera de: El Punt, 22-02-09