10 de juliol del 2017

Madrid intenta crear miedo: Una de las empresas que se presentó al concurso para fabricar urnas, Plastic Express, ha declarado ante la Guardia Civil



Barcelona. Jueves, 6 de julio de 2017
Uno de los responsables de Plastic Express, una de las empresas que se presentó al concurso para fabricar urnas, ha declarado ante la Guardia Civil, según ha informado TV3.
El responsable de la empresa estuvo dos horas respondiendo a las preguntas en el cuartel de la Guardia Civil de travessera de Gràcia.

Este no es un hecho aislado ya que hace unos días la Guardia Civil citó a declarar funcionarios de la Generalitat donde se les preguntó por el referéndum del 1 de octubre. 

El concurso para la fabricación de urnas quedó desierto, ya que las dos empresas que se presentaron al concurso, Plastic Express y la UTE formada por Espal World y Suministros Integrales Futbida no superaron los trámites de homologación. De hecho, las dos empresas que participaron en el concurso recibieron visitas de la Guardia Civil y fuertas presiones para que no se presentaran en el concurso.
  
A pesar de que el concurso ha quedado desierto, la Generalitat ha garantizado que el próximo 1 de octubre habrá urnas. 
http://www.elnacional.cat/es/politica/plastic-express-guardia-civil_172053_102.html 



El fiscal rebutja arxivar la causa per la compra d'urnes, tot i la seva suspensió

El Nacional
Foto: EFE
Barcelona. Divendres, 30 de juny de 2017


La Fiscalia s'ha oposat que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya arxivi la seva querella contra la consellera Meritxell Borràs pel concurs per licitar urnes, en entendre que, encara que aquest va quedar desert, "va consumar" el delicte en convocar-lo amb la finalitat de celebrar un referèndum independentista.
En un escrit, el ministeri públic ha respost així al recurs que la defensa de la consellera i el seu exnúmero 2 en Governació Francesc Esteve va presentar contra la decisió del TSJC d'admetre a tràmit la querella que la Fiscalia va presentar contra ells pels delictes de desobediència, prevaricació i malversació, en convocar un acord marc per a la licitació d'urnes. 


Borràs va presentar el recurs dilluns a darrera hora, un dia abans que transcendís que el concurs de les urnes quedava desert.
(...) etc etc
http://www.elnacional.cat/ca/politica/fiscal-no-arxivar-causa-urnes_170526_102.html